Aldona Skučaitė
Padalinys: Matematikos ir informatikos fakultetas
Dėstymo patirtis: VU dėstau nuo 2006 metų. Pradėjau nuo matematinės analizės pratybų dėstymo. Berods, nuo 2008 sukūriau ir dėsčiau pasirenkamąjį dalyką apie Sveikatos draudimo aktuarinius modelius; šis dalykas vėliau tapo ir šiuo metu yra privalomuoju. Šiuo metu dar dėstau Finansinių skaičiavimų ir Išgyvenamumo demografinių modelių kursus Finansų ir draudimo matematikos (FDM) studijų programos bakalaurams bei Taikomosios aktuarinės matematikos kurso dalį FDM magistrantams.
Dėstydama nuolat ieškau žinių, kaip pagelbėti klausytojams suprasti ir įsisavinti medžiagą, įgyti reikiamų įgūdžių, nes puikiai suprantu, kad „dėstytojas atskaitė paskaitą“ toli gražu nėra tapatu „skaitytojas suprato / įsisavino“. Nuolat skatinu klausytojus prisiminti vaikystę ir pabūti „kodėlčiais“: kodėl taikome būtent šią formulę; kodėl manome, kad būtent šis modelis yra tinkamiausias ir pan. „Klasikines“ pratybas, kai dėstytojas sprendžia užduotis ant lentos, o studentai nurašinėja, pakeičiau darbu grupėse: studentai atlieka užduotis grupėse, įkelia sprendimus, kuriuos peržiūriu ir pateikiu komentarus, kas buvo gerai, o kurias vietas reikia taisyti. Gavę grįžtamąjį ryšį, studentai gali pakoreguoti sprendimus ir įkelti mano peržiūrai dar vieną kartą. Tokiu būdu studentai skatinami tobulėti taisydami atsiradusias klaidas. Teorines paskaitas baigiu trumpu quizu, kurį sudaro 1-4 klausimai iš tą dieną arba anksčiau nagrinėtų temų. Atlikę quizą, studentai mato komentarą (teisingą atsakymą), papildomai peržiūriu atsakymus ir pakomentuoju kiekvienam studentui atskirai, kas buvo gerai ir / ar, ką reikėtų taisyti.
Kodėl norite dalyvauti mentorystės programoje: Noriu pasidalinti sukaupta patirtimi, mokytis iš kolegų. Mokausi ir iš studentų, neabejoju, kad vertingų pamokų gausiu iš dėstytojo / os, kuris(i) pasirinks mane mentore.
Kokius tikslus sau keliate: Dėstymo metu keliu tikslą: nė vieno neišlaikiusio studento. Tikslas itin ambicingas ir sunkiai pasiekiamas; tikslas ne apie, deja, pasitaikančius atvejus, kai dalyko dėstytojas „nuleidžia kartelę“, kad kuo daugiau studentų egzaminą „išlaikytų“. Studentai šio mano tikslo nežino, nes mokymosi sėkmė priklauso tiek nuo manęs (dėstytojos), tiek nuo besimokančiųjų. Mane (dėstytoją) šis tikslas verčia nuolat ieškoti naujų dėstymo metodų / formų / įrankių, kurie leistų studentams geriau įsisavinti dėstomą medžiagą.
Kol kas sunku kalbėti apie mentorystės tikslus, nes man tai gana nauja patirtis. Iki šio esu padėjusi savo buvusiam studentui, o dabar kolegai parengti dalyko aprašą, bet tik tiek. Manau, jei mano „mentee“ suvoks techninio dėstymo / mokymosi (kai faktai, formulės išmokstami mintinai nesuprantant esmės) žalą ir ims ieškoti metodų, kaip auditorijai išaiškinti dėstomo dalyko esmę, bus puiku. Tačiau dėstymo metodus „mentee“ turėtų atrasti / atsirinkti pats. Net ir dėstydama privalomus studijų dalykus, esu linkusi leisti studentams praktines užduotis atlikti patiems, savo pasirinktu, o ne mano parodytų, būdu.
Kiek laiko galite skirti: iki 1-2 val. per savaitę
Kokių rezultatų tikitės: Kad rezultatai atitiks išsikeltus tikslus.