|
Prof. dr. Rimantas Raudonis (Chemijos ir geomokslų fakultetas)
- Esu chemijos patriotas. Susižavėjau ja dar mokykloje. Noriu, kad ir mano studentai domėtųsi chemija, klausinėtų ir suprastų.
|
|
Prof. dr. Greta Drūteikienė (Ekonomikos ir verslo administravimo fakultetas)
- Mane, kaip dėstytoją, labiausiai motyvuoja tai, kad nepriklausomai nuo studento studijų pakopos bei formos ir nuo jo patirties, žinių ar įgūdžių – su juo visada apsikeiti pasitikėjimo mandatais, o tai suteikia galimybę abipusiam augimui ir tobulėjimui.
|
|
Asist. Deividas Zibalas (Filologijos faluktetas)
- Labiausiai motyvuojantis dalykas dėstant yra žinojimas, kad leidi savo laiką prasmingai. Mums suteikiama neįkainojama galimybė nuolatos tobulėti ir mokytis. Nuolatinis ruošimasis seminarams, tekstų skaitymas bei bendravimas su studentais leidžia nuolatos išmokti kažko naujo bei pagilinti jau turimas žinias. Jautiesi, kad tobulėtum ne tik kaip profesionalas, bet kaip ir žmogus.
|
|
Doc. dr. Birutė Švedaitė–Sakalauskė (Filosofijos fakutetas)
- Tiesa pasakius, man labai patinka dėstytojos darbas, nelabai įsivaizduoju geresnio. Pagrindinis mano tikslas yra sudominti, paskatinti eiti gilyn, o kitas man pačiai svarbus dalykas – kad tai, ką mokau sietųsi su jaunų žmonių, su kuriais dirbu, gyvenimu ir jų patirtimi. Esu įsitikinusi, kad tokiu atveju universitetinės studijos juose palieka gilesnį įspaudą. Stengiuosi pažinti savo studentes ir studentus, man įdomu suprasti, kuo jie gyvena, kas jiems rūpi, kas neramina, iš kokios tikrovės jie ateina. Kadangi jie man kiekvienais metais vis jaunesni, o aš jiems – vis vyresnė, tokio jų pažinimo ir susigaudymo, kas jie tokie yra, man reikia vis daugiau. Bet tai tuo pačiu ir labai įdomu, nes leidžia jausti ir žinoti, kuo gyvena kita mūsų visuomenės karta.
|
|
Doc. dr. Domas Paipulas (Fizikos fakultetas)
- Jei supranti vieną ar kitą dalyką bent kažkiek geriau nei koks žalias studentas, tuo supratimu reikia dalintis. Tokia yra gyvenimo taisyklė. O papildomai motyvuotis turi ne dėstytojas, o studentas, nes juk jam reikės laikyti egzaminą!
|
|
Asist. dr. Radvilė Rimgailė-Voicik (Gyvybės mokslų centras)
- Dėstymas yra kelionė. Kelias tolimas ir ilgas, kartais paskausta kojas. Užkimsta balsas. Kartais nebūna nuotaikos. Bet juk keliauji ne vienas! Susitinki daug jaunų protų, kurie klausimais ir idėjomis keičia tavo mąstymą, parodo kitus požiūrio kampus. Galiu drąsiai teigti, kad dėstymas man yra tikra gyvenimo dovana – laisvė keliauti po tolimus laikus ir kraštus bei pasakoti istorijas apie augalus.
|
|
Doc. dr. Genė Kirkienė (Istorijos fakultetas)
- Vidinė motyvacija, mane kaip dėstytoją, skatina kaskart tobulėti, judėti į priekį, kažką įdomaus padaryti. Todėl stengiuosi kaskart tobulinti ir atnaujinti savo dėstomų dalykų turinį, papildant nauja informacija bei vizualine medžiaga, o taip pat supažindinti studentus su naujaisiais savo dėstomos srities moksliniais tyrimais. Studijų procese siekiu perteikti savo žinias ir patirtį ne tik kalba, bet ir vaizdinėmis priemonėmis, užmegzti su studentais abipusį ryšį bendradarbiaujant per dialogą (klausimai-atsakymai, diskusijos, etc.) Auditorijoje stengiuosi sukurti demokratišką mokymosi aplinką, nes bendraujant su studentais svarbu ne tik specialybės žinių perteikimas, bet ypač svarbi tinkama emocinė aplinka, kuri padeda atskleisti kiekvieno studento kompetencijas, gebėjimus, ugdo abipusį pasitikėjimą (jie drąsiai, be emocinės įtampos, aktyviai dalyvauja diskusijose, seminaruose, proseminaruose, pokalbiuose ). Būtent, grįžtamojo ryšio rezultatai svarbūs bendradarbiaujant su studentais, kuomet jie skatinami įsitraukti į reflektyvią veiklą ir tas bendradarbiavimas yra įvairiapusiškesnis bei efektyvesnis. Kita vertus, ilgametė profesinė patirtis, tolerancija ir pagarba studentui, empatija, psichologinės kompetencijos, šiandien ypač svarbios dėstytojo ir studento bendradarbiavime.
|
|
Doc. dr. Robertas Kudirka (Kauno fakultetas)
- Sistemingam suvokimui dar būtinai reikia jautrios dėstytojo ir studento bendrystės, pasitikėjimo, nesikaustymo. Pasitikėjimą, atvirumą, nebaikštumą reikia susikurti, čia jau pedagoginis menas. Daug gali humoras, išradingos užduotys, asmeniškumas. Labai svarbu susitapatinti ir perprasti pradinę besimokančiojo būseną / situaciją ir su ja dirbti, suformuoti pamatą ir tik tada statyti mūrą – nesupratus pradinės padėties geras mūras nepavyks arba net neišeis jo mūryti, nes nėra ant ko. Kol besimokantysis nesuvoks reiškinio elementų, nemokės išardyti ir vėl sudėti, nemokės apibūdinti sudedamųjų dalių priežastingumo ir funkcijų – nieko nebus. Mano atveju tai yra lingvistinė analizė – būtinai reikia siekti gebėjimų paaiškinti sudėtingų lingvistinių sistemų elementų funkcijas. Kas daugiau juos išmokys nuosekliai analizuoti ir argumentuoti, jei ne universitetas?
|
|
Doc. dr. Kęstas Kirtiklis (Komunikacijos fakultetas)
- Mane motyvuoja smalsi ir aktyvi auditorija.
|
|
Asist. dr. Adomas Birštunas (Matematikos ir informatikos fakultetas)
- Niekas labiau nemotyvuoja toliau dėstyti ir tam dėti pastangas kaip teigiami studentų atsiliepimai. Labai džiugina kai pavyksta studentams "atverti akis". Kartais pastebi, kad po paskaitos į kažkokį dalyką studentams pavyksta pažvelgti iš visai kitos perspektyvos, ir supranti, kad jų suvokime ir dalyko matyme įvyko lūžis. Dėl to verta dėstyti.
|
|
Doc. dr. Rūta Bendinskaitė (Medicinos fakultetas)
- Paklausta, ar turi pavyzdžių, į kuriuos lygiuojasi, doc. dr. Rūta Bendinskaitė teigė besimokanti iš visų, pradedant jos vaikais, studentais, pacientais ir baigiant vyriausiais kolegomis, tėvais, giminaičiais: „Žinoma, kai kada išmoksti ir to, ko arba kaip nereikėtų daryti. O motyvacijos semiuosi iš mane supančių žmonių. Jeigu man neįdomu – aš vis vien tame surandu kažką, kas man įdomu, smagu, nesvarbu, ką bedaryčiau – dėstyčiau, gydyčiau, eičiau į koncertus ar keliaučiau. Kita vertus, net nežinau, ar ta motyvacija visada man yra reikalinga dėl mano pareigingumo. Kartais jis vargina, bet aš tiesiog žinau, kad tam tikrus dalykus turiu padaryti – ir darau.
|
|
Doc. dr. Jurgita Lenkauskaitė (Šiaulių akademija)
- Mane, kaip dėstytoją, labiausiai motyvuoja studentų – būsimųjų mokytojų entuziazmas, noras kurti tokias ugdymo įstaigas, kuriose visiems būtų gera. Džiaugiuosi, kad galiu su studentais ir studentėmis įgyvendinti idėjas, mums padedančias kartu augti. Prie mano veiklos kokybės daug prisideda glaudus bendradarbiavimas su šalies ir užsienio partneriais, mokytojais – praktikais. Nuolat judėti į priekį įkvepia bendraminčiai ir tikėjimas, kad tai, ką darome, yra labai prasminga.
|
|
Asist. dr. Vilius Bartninkas (Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institutas)
- Mane motyvuoja du dalykai: pirma, tikėjimas, kad Antika yra reikalinga čia ir dabar, kad ji padeda mums suprasti savo pačių klausimus ir paieškų kryptis. Antra, kad studentai mėgsta mesti iššūkį diskusijose apie Antikos pasaulį, kvestionuoti filosofinių temų relevantiškumą. Tai mokina kasdien nesvyruojant eiti prie reikalo ir iš esmės. Už tai aš jiems tariu nuoširdų "ačiū".
|
|
Prof. dr. Aurelijus Gutauskas (Teisės fakultetas)
- Darbas pilnoje auditorijoje su smalsiu, kūrybingu jaunimu, siekiančiu žinių įprasmina dėstytojo darbą. Mano, kaip dėstytojo tikslas – pirmiausiai sudominti studentą ir vėliau jam padėtu suprasti bei įsisavinti dėstomą dalyką. Sudominimas dėstomu dalyku, dar labiau motyvuoja studentą gilintis į jį. Į studentą visuomet žiūriu kaip į kolegą, lygiavertį partnerį ir tai jiems padeda atsikratyti įtampos (gal būt baimės), jis jaučiasi įvertintas, drąsiai reiškia savo poziciją, dėsto mintis, nebijo suklysti. Paskaitoje visi tampame vienu dariniu, suprasdami, jog žinios reikalingos ne kam nors kitam, o mums patiems. Šiuolaikiniame technologijų pasaulyje dėstytojas tampa tik pagalbininku studentui, siekiančiam žinių bei tobulėjimo. Todėl jie labai lengvai atsirenka kuris dėstytojas yra ne formalus, o realus pagalbininkas. Tai verčia dėstytoją nuolat pasitempti, tobulėti ir žengti koja kojon su sparčiai kintančiu dinamišku gyvenimu ir požiūriu į jį!
|
|
Doc. dr. Ieva Bužienė (Verslo mokykla)
- Didžiausia motyvacija - smalsumu "degančios" studentų akys ir noras nenuvilti, pateisinti lūkesčius ir juos viršyti. Esu maksimalistė, todėl pirmiausia sau keliu aukštus reikalavimus, kurie skatina tobulėti ir plėsti komforto zonas. Taip pat, matyt, įgimta ir nuolat ugdoma smalsumo savybė vis veda neatrastais moksliniais keliais ir klodais. Kiekvienas "ačiū", susižavėjimo žvilgsnis, aukšti studentų pasitenkinimo rodikliai ir Geriausio dėstytojo nominacija - tai variklis, vežantis tik pirmyn.
|