D.U.K.
Kokioms edukacinėms iniciatyvoms gali būti skiriamas finansavimas?
Finansavimas gali būti skiriamas studijų dalykų (modulių) atnaujinimui ir rengimui, siekiant didesnio studentų įsitraukimo. Studijų dalykų (modulių) atnaujinimas ir rengimas turi būti grindžiamas studijų siekinių, mokymo(-si) ir vertinimo metodų derme.
Ką reikia žinoti teikiant iniciatyvą dėl naujo dalyko (modulio) rengimo?
Jei edukacinė iniciatyva skirta naujo dalyko (modulio) parengimui, komisijai reikia pateikti protokolo išrašą iš fakulteto tarybos ar studijų programos komiteto posėdžio, apie nutarimą kurti naują dalyką (modulį).
Ar iniciatyvos gali siekti kelių Edukacinių iniciatyvų fondo tikslų?
Taip, tačiau visų pažymėtų tikslų siekimas turi aiškiai atsispindėti iniciatyvos įgyvendinimo procese.
Ar iniciatyvos paraišką gali teikti keli dėstytojai?
Taip, paraiškas gali teikti tiek individualūs dėstytojai, tiek dėstytojų komandos.
Per kiek laiko turi būti įgyvendinta iniciatyva?
Iniciatyvos įgyvendinimo trukmė – iki 1 metų. Patvirtinus finansavimą, iniciatyva turi būti pradėta įgyvendinti tais pačiais kalendoriniais metais.
Kas gali būti finansuojama?
Pagrindinė finansuojamų išlaidų kategorija – darbo užmokestis už kurso (modulio) parengimą ir tobulinimą. Taip pat lėšos gali būti skiriamos medžiagos parengimui reikalingiems resursams (pvz. programavimo darbai, techninė pagalba ir pan.). Dėstymo valandos nėra finansuojamos.
Kokia gali būti maksimali prašoma finansavimo suma?
Galutinei prašomai finansavimo sumai fiksuoto apribojimo nėra. Darbo užmokesčio išlaidos turi būti paskaičiuojamos pagal planuojamų parengti priemonių (tekstų, skaidrių, testų, užduočių ir pan.) konkretų skaičių ir apimtį. Teikiant paraišką rekomenduojama pateikti planuojamų parengti priemonių pavyzdžius, kad Komisija galėtų įvertinti projekto sąmatos pagrįstumą.
Iš viso gali būti skiriama iki 100 proc. visos paraiškoje prašomos sumos.
Kaip turi būti apskaičiuojamas darbo užmokestis akademiniam personalui?
Lėšų apskaičiavimui naudojamas Vilniaus universiteto nustatytas minimalus valandinis įkainis moksliniam darbui pagal pareigybes (žr. rektoriaus įsakymą dėl Vilniaus universiteto akademinių darbuotojų minimalių tarnybinių atlyginimų dydžių, minimalių valandinių įkainių dėstymui ir moksliniam darbui ir neakademinių pareigų, už kurių atlikimą akademiniam darbuotojui gali būti mokama priemoka, sąrašo patvirtinimo).
Ar iniciatyvos įgyvendinime gali dalyvauti neakademinis personalas?
Taip. Neakademinio personalo darbo užmokesčiui apskaičiavimui naudojamas pagrindinio darbo atlyginimo valandinis įkainis. Taip pat reikia atsižvelgti į priemokų mokėjimo tvarką neakademiniam personalui.
Ar gali būti finansuojamas įrangos pirkimas?
Ne, Edukacinių iniciatyvų fondas įrangos įsigijimo nefinansuoja. Reikalingos įrangos įsigijimo poreikį rekomenduojama derinti su kamieninio akademinio padalinio administracija.
Ar gali būti finansuojama programinė įranga ir licencijos?
Ne, programinė įranga ir licencijos turėtų būti perkamos iš kamieninio akademinio padalinio arba centralizuotų lėšų.
Ar gali būti finansuojama leidyba?
Taip, bet tik elektroninių leidinių. Numatomas leidybos išlaidas rekomenduojama derinti su Vilniaus universiteto leidykla.
Ar gali būti finansuojamas kurso (dalyko) aprašo atnaujinimas, grįžtamojo ryšio iš studentų rinkimas, analizė ir pan.?
Ne, Edukacinių iniciatyvų fondas nefinansuoja dalyko (kurso) aprašo atnaujinimo, grįžtamojo ryšio iš studentų rinkimo, rezultatų analizės ir pan., nes šios veiklos įeina į dėstytojo pedagoginį krūvį.
Kada gali būti teikiamos edukacinių iniciatyvų paraiškos?
Iniciatyvų paraiškas galima teikti nuolat, tačiau Edukacinių inciatyvų komisijos posėdžiai, kurių metu svarstomos pateiktos paraiškos, vyksta kelis kartus metuose. Informacija apie planuojamus Komisijos posėdžius yra skelbiama VU intranete.
Kokiu būdu reikia pateikti paraišką?
Užpildytą paraišką reikia pateikti per DVS „Avilys“. Paraiška turi būti vizuota kamieninio akademinio padalinio, kuriame planuojama įgyvendinti iniciatyva, vadovo pavaduotojo studijoms ir pasirašyta iniciatyvos teikėjo. Pateikimo instrukciją galima rasti čia.
Į ką atkreipti dėmesį, pradedant parengtos mokymo(si) medžiagos išbandymą?
Išbandant parengtą mokymo(si) medžiagą, dėstytojas turi supažindinti studentus su planuojamais pokyčiais, paaiškinti jų tikslą bei prasmę ir reguliariai fiksuoti studentų nuomonę apie naują mokymosi patirtį.
Kaip ir kada atsiskaitoma už įgyvendintą iniciatyvą?
Įgyvendinus edukacinę iniciatyvą, būtina ne vėliau kaip per 1 mėnesį Edukacinių iniciatyvų vertinimo komisijai pateikti įgyvendintos edukacinės iniciatyvos atvejo aprašymą ir finansinę ataskaitą. Taip pat reikia parengti trumpą iniciatyvos aprašymą, kuris bus publikuojamas Edukacinių kompetencijų centro platformoje bei padaryti pranešimą Vilniaus universiteto Edukacinių iniciatyvų dienos renginyje.
Į ką kreipti atkreipti dėmesį, rengiant įgyvendintos edukacinės iniciatyvos atvejo aprašymą?
Rengiant įgyvendintos edukacinės iniciatyvos atvejo aprašymą, būtina pateikti studentų grįžtamojo ryšio rezultatų analizę, asmeninę refleksiją apie studentų mokymosi patirtį, dėstymo ir (ar) mokymo proceso pokyčius ir jo rezultatus bei įsivertinimą (kas pavyko, o ką galima patobulinti ir pan.).