Mokymai
Šiuo metu vyksta registracija:
Paskaita internetu „Kaip išmokti mokytis: patarimai dėstytojams ir studentams“
Kviečiame dėstytojus prisijungti prie paskaitos internetu „Kaip išmokti mokytis: patarimai dėstytojams ir studentams”.
Neuromokslai keičia mūsų supratimą apie mokymąsi, patvirtindami arba paneigdami mūsų intuityvias reakcijas ir mokymosi įpročius. Paskaitos internetu metu įgysite bendrųjų pedagogikos ir neuro-pedagogikos žinių, įgalinančių optimizuoti mokymo(si) procesą, užtikrinti mokymosi sėkmę ir gerinti studijų kokybę.
Paskaitos metu aptarsite:
- Kas vyksta smegenyse mokymosi metu, kaip mes mokomės ir kada įvyksta išmokimas?
- Kokios yra pagrindinės efektyvaus mokymosi technikos?
- Ar ir kaip paskaitų ir mokymosi proceso planavimas gali pagerinti studentų mokymosi patirtį?
- Ką studentai turėtų žinoti apie smegenų veiklą ir mokymosi procesą?
Lektorė: Dr. Leah Goldberg (The Open University of Israel). Lektorės pagrindinės veiklos sritys: lyderystė švietime, mokymosi proceso dizainas iš neuro-pedagogikos perspektyvos.
Laikas: 2025 m. gegužės 7 d., 13:00–15:00 val.
Vieta: Microsoft Teams platforma.
Dėmesio! Registracija vyksta iki balandžio 28 d.
Užsiregistravus, paskaitos internetu nuoroda bus atsiųsta prieš renginį el. paštu.
Registracijos nuoroda: https://forms.office.com/e/UUuxp1YhtN
Kilus klausimų, kreipkitės el.paštu agne.permine@cr.vu.lt
Mokymai „Studentų įvairovė ir individualūs poreikiai“
Kviečiame dėstytojus prisijungti prie mokymų „Įvairovė ir įtrauktis universitete: apie tai, kas padeda užtikrinti prieinamumą visiems“.
Šie mokymai skirti gilinti žinias ir supratimą apie įtraukią aukštojo mokslo aplinką, studentų įvairovę ir jų individualius poreikius, kurie daro įtaką studijų procesui, kokybei ir akademiniam gyvenimui bei išmokti parengti mokomąją medžiagą, atitinkančią įvairių studentų poreikius pagal informacijos prieinamumo standartus.
Mokymų turinys:
- Įtrauki aukštojo mokslo aplinka ir jos poreikiai: resursai ir įrankiai įtraukiai aplinkai kurti, vidiniai ir išoriniai resursai bei pagalbos priemonės, kurios padeda užtikrinti įtraukias mokymosi sąlygas.
- Individualių situacijų aptarimas.
- Prieinamos mokymo medžiagos rengimas: kaip kurti mokymo medžiagą, kuri atitiktų individualius studentų poreikius ir ugdymosi įvairovę.
Mokymų pradžioje dalyviai turės galimybę prisijungti prie modulio „Studentų įvairovė ir individualūs poreikiai“ mokymosi medžiagos VMA ir savarankiškai susipažinti su specifiniais studentų, turinčių negalią, poreikiais. Susitikimo internetu metu bus aptariama, kokios sąlygos reikalingos skirtingiems studentams, siekiant užtikrinti jų įtraukimą ir sklandų studijų procesą (klausos, regos negalia, autizmo spektras, disleksija bei fizinės aplinkos prieinamumas) bei mokomasi kaip parengti mokymo medžiagą, atitinkančią individualius studentų poreikius ir ugdymosi įvairovę.
Mokymų lektorė: VU lygių galimybių koordinatorė Lina Garbenčiūtė.
Bendra mokymų programos trukmė: 5 val. (3 val. kontaktinio ir 2 val. savarankiško darbo).
Vieta ir laikas: 2025 m. gegužės 5 d. 13:00-16:00 val. VU Centriniai rūmai (Universiteto g. 3), 239 a.
Dėmesio! Susidomėjusius kviečiame registruotis nedelsiant, nes vietų skaičius ribotas.
Užsiregistravus pakankamam dalyvių skaičiui registracija bus sustabdyta.
Registracijos nuoroda: https://shorturl.at/EfoiX
Kilus klausimų, kreipkitės el.paštu agne.permine@cr.vu.lt
Šiuo metu vyksta:
Mokymai „Dėstytojo – studento sąveika. Mokymosi motyvacija"
Ar esate susidūrę su situacijomis, kai studentai, sėdėdami paskaitoje, žiovauja, žvelgia į tolį stiklinėmis akimis ar yra pasiklydę telefono platybėse? Tokiais atvejais dėstytojams taip pat gali būti sudėtinga rasti motyvacijos dėstyti ir į užsiėmimus eiti žibančiomis akimis. Ar įmanoma kažką pakeisti? Kaip tapti ne tik žinių teikėju, bet ir įkvėpimo šaltiniu?
Kviečiame Jus prisijungti prie mokymų „Dėstytojo – studento sąveika. Mokymosi motyvacija", kurių metu aptarsite pagrindinius motyvavimo principus ir teorijas bei jų praktinį pritaikymą realiose mokymo(si) situacijose.
Šių mokymų metu aptarsite:
- motyvacijos kliūtis ir kaip jas įveikti;
- praktinius motyvacijos didinimo metodus;
- kaip skatinti studentų (ir asmeninę) motyvaciją.
Šiuose mokymuose jau dalyvavusių dėstytojų atsiliepimai:
„Visa informacija buvo naudinga. Labai patiko taikyti aktyvūs mokymų metodai (sąvokų žemėlapis, „jigsaw“, darbas grupėse, diskusija VMA forume, namų darbų užduotys). Visa tai leido pabūti studento vietoje ir pajausti, kaip iš tiesų tai veikia įsitraukimą ir motyvaciją." (Asist. dr. Giedrė Gaidamavičienė)
Mokymų lektorės: VU Medicinos fakulteto doc. dr. Indrė Trečiokienė ir Kauno fakulteto lekt. Lina Fedorčenkienė.
Bendra mokymų programos trukmė: 15 val. (9 val. kontaktinio ir 6 val. savarankiško darbo).
Vieta ir laikas:
- 2025 m. balandžio 14 d. 9:00–15:00 val. Vilniaus universiteto Centriniai rūmai (Universiteto g. 3), 238 a.;
- 2025 m. balandžio 25 d. 15:00–17:00 val. nuotolinis užsiėmimas, forumas VMA aplinkoje (dalyvavimas realiu laiku);
- 2025 m. balandžio 29 d. 12.30–15.30 val. susitikimas ir kurso užbaigimas MS „Teams" platformoje;
- 2025 m. balandžio 15 d.–28 d. savarankiškos užduotys VMA aplinkoje (atliekamos dalyviams tinkamu metu).
Svarbu! Dėstytojai, registruodamiesi į šiuos mokymus, įsipareigoja dalyvauti visuose užsiėmimuose. Mokymų pažymėjimai bus išduodami dalyviams, atlikusiems visas privalomas mokymų užduotis.
Dėmesio! Susidomėjusius kviečiame registruotis nedelsiant, nes vietų skaičius ribotas.
Grupė susidarė.
Kilus klausimų, kreipkitės el.paštu agne.permine@cr.vu.ltagne.permine@cr.vu.lt
Planuojami mokymai 2025 m. gegužės mėnesį.
Paskaita internetu „Neuromitai ir mokslinis raštingumas: kaip atskirti tyrimais pagrįstas praktikas nuo mitų ar mados?“
Kviečiame dėstytojus prisijungti prie paskaitos internetu „Neuromitai ir mokslinis raštingumas: kaip atskirti tyrimais pagrįstas praktikas nuo mitų ar mados?”.
Neuromokslai keičia mūsų supratimą apie mokymąsi, patvirtindami arba paneigdami mūsų intuityvias reakcijas ir mokymosi įpročius. Paskaitos internetu metu įgysite bendrųjų pedagogikos ir neuro-pedagogikos žinių, įgalinančių optimizuoti mokymo(si) procesą, užtikrinti mokymosi sėkmę ir gerinti studijų kokybę.
Paskaitos metu aptarsite:
- Populiarių neuromitų (pvz., mokymosi stilių, kairiojo / dešiniojo smegenų dominavimo) paneigimas.
- Švietimo tendencijų vertinimas naudojant moksliniais tyrimais pagrįstas praktikas.
- Kaip užtikrinti savo profesinį tobulėjimą remiantis mokslo pasiekimais, o ne mada.
Lektorė: Dr. Leah Goldberg (The Open University of Israel). Lektorės profesinė veikla susijusi su lyderyste švietime ir mokymosi proceso dizainu iš neuro-pedagogikos perspektyvos.
Laikas: 2025 m. gegužės 14 d., 13:00–15:00 val.
Vieta: Microsoft Teams platforma.
! Registraciją skelbsime gegužės 5 d.
Paskaita internetu „Dirbtinis intelektas iš mokymosi mokslų perspektyvos: kaip kurti tvarią ateitį ir išvengti klaidų?“
Kviečiame dėstytojus prisijungti prie paskaitos internetu „Dirbtinis intelektas iš mokymosi mokslų perspektyvos: kaip kurti tvarią ateitį ir išvengti klaidų”.
Neuromokslai keičia mūsų supratimą apie mokymąsi, patvirtindami arba paneigdami mūsų intuityvias reakcijas ir mokymosi įpročius. Paskaitos internetu metu įgysite bendrųjų pedagogikos ir neuro-pedagogikos žinių, įgalinančių optimizuoti mokymo(si) procesą, užtikrinti mokymosi sėkmę ir gerinti studijų kokybę.
Paskaitos metu aptarsite:
- Kaip dirbtinis intelektas gali padėti individualizuoti mokymą(si) ir vertinimą.
- Dirbtinio intelekto panaudojimo mokymo(si) procese galimybės ir ribos.
- Etiniai dirbtinio intelekto naudojimo aspektai.
Lektorė: Dr. Leah Goldberg (The Open University of Israel). Lektorės profesinė veikla susijusi su lyderyste švietime ir mokymosi proceso dizainu iš neuro-pedagogikos perspektyvos.
Laikas: 2025 m. gegužės 21 d., 13:00–15:00 val.
Vieta: Microsoft Teams platforma.
! Registraciją skelbsime gegužės mėn.
Planuojami mokymai 2025 m. m. rudens semestre:
Paskaita internetu „Dėstymas mišrioms pirmo kurso studentų grupėms“
Edukacinių kompetencijų centras kviečia dėstytojus, dirbančius su pirmo kurso studentų grupėmis, į paskaitą internetu – diskusiją, kurios metu aptarsime pagrindinius iššūkius kylančius daugiakultūrinėje mokymosi aplinkoje bei paieškosime tinkamų jų sprendimų. Taip pat aptarsime darbo su pirmo kurso studentais pagrindinius ypatumus.
Seminaro lektorės: VU Ekonomikos ir verslo administravimo prof. dr. Gindrutė Kasnauskienė ir doc. dr. Rasa Paulienė turi ilgametę darbo su tarptautinėmis studentų grupėmis patirtį bei yra parengusios ir sėkmingai teikia 20 val. apimtiems mokymo kursą dėstytojams „Dėstymas ir medžiagos rengimas tarptautinėms studentų grupėms“ (mokymai planuojami 2025 m. spalio mėn.).
! Daugiau informacijos ir registraciją skelbsime rugpjūčio mėn.
Mokymai „Tarptautinės studentų grupės: dėstymas, komunikavimas ir mokymosi medžiagos rengimas anglų kalba“
Dėstydami tarptautinei studentų auditorijai, dėstytojai nuoširdžiai stengiasi sukurti draugišką ir įtraukią aplinką, tačiau kartais jiems neaišku, kaip elgtis, susidūrus su tam tikrais daugiakultūrinėje auditorijoje iškilusiais iššūkiais, kyla abejonių dėl jų priimtų sprendimų teisingumo. Dėstymą anglų kalba labai palengvina tinkamai parengta mokymosi medžiaga.
Šie mokymai skirti dėstytojams jau dirbantiems arba besirengiantiems dirbti su tarptautinėmis studentų grupėmis
Dalyvavę šiuose mokymuose dėstytojai:
• gebės tinkamai įvertinti daugiakultūrės grupės vertybes, poreikius ir problemas;
• gebės analizuoti problemines dėstymo situacijas ir rasti tinkamus sprendimus;
• gebės parengti studentų poreikius atitinkančią mokymosi medžiagą anglų kalba.
Mokymų lektorės: VU Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto prof. dr. Gindrutė Kasnauskienė ir doc. dr. Rasa Paulienė.
Bendra mokymų programos trukmė: 23 val. (17 val. kontaktinio ir 6 val. savarankiški darbo).
Mokymai planuojami spalio mėn. Daugiau informacijos ir registraciją skelbsime rugsėjo mėn.
Mokymai „Dėstytojo – studento sąveika. Mokymosi motyvacija"
Ar esate susidūrę su situacijomis, kai studentai, sėdėdami paskaitoje, žiovauja, žvelgia į tolį stiklinėmis akimis ar yra pasiklydę telefono platybėse? Tokiais atvejais dėstytojams taip pat gali būti sudėtinga rasti motyvacijos dėstyti ir į užsiėmimus eiti žibančiomis akimis. Ar įmanoma kažką pakeisti? Kaip tapti ne tik žinių teikėju, bet ir įkvėpimo šaltiniu?
Kviečiame Jus prisijungti prie mokymų „Dėstytojo – studento sąveika. Mokymosi motyvacija", kurių metu aptarsite pagrindinius motyvavimo principus ir teorijas bei jų praktinį pritaikymą realiose mokymo(si) situacijose.
Šių mokymų metu aptarsite:
- motyvacijos kliūtis ir kaip jas įveikti;
- praktinius motyvacijos didinimo metodus;
- kaip skatinti studentų (ir asmeninę) motyvaciją.
Šiuose mokymuose jau dalyvavusių dėstytojų atsiliepimai:
„Visa informacija buvo naudinga. Labai patiko taikyti aktyvūs mokymų metodai (sąvokų žemėlapis, „jigsaw“, darbas grupėse, diskusija VMA forume, namų darbų užduotys). Visa tai leido pabūti studento vietoje ir pajausti, kaip iš tiesų tai veikia įsitraukimą ir motyvaciją." (Asist. dr. Giedrė Gaidamavičienė).
„Man labai patiko mokymų formatas ir mokymų dėstytojos. Buvo ir teorinės paskaitos ir kolegų patarimai/patirtys; ir mokymai surengti taip, kad motyvuotų ir išmokytų motyvuoti kitus (dėlionės metodiką - tikrai taikysiu savo seminaruose); ir VMA namų darbai sukėlė refleksijų, įkelti video ir literaratūra - labai naudingi. Stengsiuosi irgi taikyti diskusijų forumą kaip priemonę VMA. (Asist. dr. Mažena Mackoit-Sinkevičienė).
Mokymų lektorės: VU Medicinos fakulteto doc. dr. Indrė Trečiokienė ir Kauno fakulteto lekt. Lina Fedorčenkienė.
Bendra mokymų programos trukmė: 15 val. (9 val. kontaktinio ir 6 val. savarankiško darbo).
Planuojami mokymai 2026 m. m. pavasario semestre:
Mokymai „Mokomosios medžiagos rengimas“
Mokymų tikslas - padėti dėstytojams pasirinkti ir parengti studentams patrauklias mokymo/si priemones, geriausiai atitinkančias jūsų dėstymo stilių, kursų tematiką bei studentų mokymosi tikslus. Mokymai skirti dėstytojams, norintiems efektyviau kurti mokomąją medžiagą, organizuoti ją bei taikyti dėstymo praktikoje.
Mokymuose aptarsite šias temas:
- Kas yra mokomoji medžiaga ir kaip ją pasirinkti?
- Mokomosios medžiagos organizavimas Moodle aplinkoje.
- Garso ir vaizdo medžiagos kūrimo principai bei pagrindinės klaidos.
- Dirbtinio intelekto taikymas rengiant mokomąją medžiagą.
- Mokomosios medžiagos atvirojo kodo galimybės.
Baigę mokymus, galėsite:
- Pritaikyti mokomąją medžiagą skirtingoms mokymosi aplinkoms (virtualios, mišrios, auditorijoje).
- Pasirinkti, pritaikyti ir organizuoti mokomąją medžiagą pagal kurso mokymosi tikslus.
- Pasirinkti, pritaikyti ir organizuoti mokomąją medžiagą pagal studentų technologines kompetencijas bei poreikius.
- Parengti patrauklią ir įtraukiančią mokomąją medžiagą nuotoliniam mokymuisi.
Mokymų lektorė: VU Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto asist. dr. Ieva Giedraitytė.
Bendra mokymų programos trukmė: 25 akademinės valandos (16 val. kontaktinio darbo ir 9 val. savarankiško darbo). Mokymų formatas - mišrus. Du kartus susitiksime Universitete ir keturis kartus virtualioje erdvėje.
Mokymai planuojami 2026 m. pavasario semestre, kovo mėn.
Mokymai „Dėstytojo portfolio pasirengimas: atskleiskite savo dėstymo meistriškumo magiją“
Ar kada pagalvojote, kodėl dėstytojui yra svarbu turėti savo dėstymo portfolio (lietuvių kalba jis dar vadinamas ir „dėstymo kompetencijų portfeliu")?
Kaip šis iš anksto pasirengtas dokumentų, informacijos ir įvairios medžiagos rinkinys gali padėti dėstytojui atskleisti savo pedagoginę patirtį ir planuoti pedagoginių kompetencijų tobulinimą, teikti informaciją konkursui pareigoms eiti ar atestacijai už kadenciją bei premijavimui už indėlį į studijų kokybės gerinimą?
Į šiuos ir kitus kylančius klausimus atsakymų ieškosime organizuojamuose mokymuose „Dėstytojo portfolio pasirengimas: atskleiskite savo dėstymo meistriškumo magiją“.
Mokymų metu turėsite galimybę:
- išsiaiškinti, kokiomis prielaidomis apie mokymą(si) remiatės, pasirinkdami savo dėstymo tikslus ir metodus;
- pasirengti savo dėstytojo portfolio.
Šiuose mokymuose jau dalyvavusių dėstytojų atsiliepimai:
„Mokymų medžiaga buvo pateikiama aiškiai, struktūruotai. Buvo labai naudinga reflektuoti savo patirtį bei tą refleksiją sieti su atsakymais į konkrečius dėstymo filosofijos klausimus. Manau, kad savarankiškai rengiant dėstytojo portfolio nebūčiau tiek įsigilinusi į kiekvieno klausimo atsakymo variantus <..> Buvo labai naudinga parengti savo dėstymo filosofijos juodraštį bei gauti atgalinį kolegų ryšį“
“Besimokydama susimąsčiau, kokia mano pačios mokymo filosofija, ko ja siekiu ir kaip tai, ką darau susiję su mano bendrais siekiais dėstymo atžvilgiu. Buvo vertinga pasižiūrėti, kaip tai daro kiti dėstytojai ir mokytis iš jų”.
Mokymų lektorės: VU Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto doc. dr. Inga Vinogradnaitė ir Edukacinių kompetencijų centro vadovė dr. Inga Milišiūnaitė.
Bendra mokymų programos trukmė: 24 val. (16 val. kontaktinio ir 8 val. savarankiško darbo).
Daugiau informacijos skelbsime sausio mėn. Mokymai planuojami kovo mėn.