Mokymai
Planuojami mokymai 2024-2025 m. m. pavasaro semestre
Mokymai „Mokslinio teksto suvokimo įgūdžių lavinimas: akademinių debatų užduoties taikymas"
Studentų įtraukimas į mokslinio teksto turinio analizę seminarų metu yra reikšminga kurso programos dalis, tačiau reikalaujanti didelių dėstytojo pastangų. Viena iš efektyviausių strategijų šiam tikslui pasiekti – akademinių debatų užduotis, kuri leidžia integruoti mokslinį tekstą į studentų savarankišką ir auditorinį darbą, tuo pačiu ugdant jų kritinį mąstymą, viešojo kalbėjimo bei lyderystės įgūdžius. Akademinių debatų užduotis sudaro palankias sąlygas giluminei mokslinio teksto analizei, pabrėžiant svarbiausius mokslinio žanro bruožus: argumentavimo techniką, teksto struktūrą, citavimo ypatybes, sėkmingą ir kryptingą mokslinės nišos kūrimą, tezių pagrindimą ir iliustravimą, tyrimo klausimų ir hipotezių ryšį, tyrimo metodų bei medžiagos integralumą, rezultatų išsamumą ir išvadų pagrįstumą.
Šie mokymai skirti akademinių debatų metodo ir užduoties modelio pristatymui bei interaktyviam jų pritaikymui mokslinio teksto analizei. Mokymų metu bus aptariamos ir nagrinėjamos šios temos:
1. Akademiniai debatai kaip aktyvus mokymo metodas, ugdantis kritinį mąstymą, savarankišką darbo, bendradarbiavimo ir viešojo kalbėjimo įgūdžius.
2. Akademinių debatų užduoties taikymas mokslinio teksto analizei.
3. Akademinių debatų užduoties planavimas, rengimas ir simuliavimas.
4. Vertinimo strategijos ir grįžtamasis ryšys. Refleksija.
Mokymuose bus taikomi aktyvūs dėstymo metodai, leidžiantys dalyviams atlikti tiek individualias, tiek komandines užduotis. Individualios užduoties metu dalyviai rengs akademinių debatų užduotį, ją pritaikydami konkrečiam dėstomam dalykui ir parinkdami atitinkamas mokslines publikacijas. Remdamiesi mokslinio straipsnio turinio analizės principais, dalyviai sudarys užduoties planą, kuris bus derinamas su kurso tikslais ir uždaviniais. Komandinės užduoties metu dalyviai atlik kolegialų vertinimą, įvertis vertinimo strategijos efektyvumą ir analizuos konkrečias akademinių debatų užduoties veiklas (pvz., argumento konstravimo seką ir logiškumą, argumento vystymo etapus, mokslinio teksto analizė gylį, status quo iliustravimo efektyvumą).
Mokymų lektorė: VU Filologijos fakulteto Užsienio kalbų didaktikos ir tyrimų centro doc. dr. Liudmila Arcimavičienė
Bendra mokymų trukmė: 6 val. (4 val. auditorinio ir 2 val. nuotolinio darbo).
❗ Mokymų detalesnę informaciją ir registraciją paskelbsime sausio mėn.
Mokymai „Dėstytojo portfolio pasirengimas: atskleiskite savo dėstymo meistriškumo magiją“
Ar kada pagalvojote, kodėl dėstytojui yra svarbu turėti savo dėstymo portfolio (lietuvių kalba jis dar vadinamas ir „dėstymo kompetencijų portfeliu")?
Kaip šis iš anksto pasirengtas dokumentų, informacijos ir įvairios medžiagos rinkinys gali padėti dėstytojui atskleisti savo pedagoginę patirtį ir planuoti pedagoginių kompetencijų tobulinimą, teikti informaciją konkursui pareigoms eiti ar atestacijai už kadenciją bei premijavimui už indėlį į studijų kokybės gerinimą?
Į šiuos ir kitus kylančius klausimus atsakymų ieškosime organizuojamuose mokymuose „Dėstytojo portfolio pasirengimas: atskleiskite savo dėstymo meistriškumo magiją“.
Mokymų metu turėsite galimybę išsiaiškinti, kokiomis prielaidomis apie mokymą(si) remiatės, pasirinkdami savo dėstymo tikslus ir metodus, bei pasirengti savo dėstytojo portfolio.
Šiuose mokymuose jau dalyvavusių dėstytojų atsiliepimai:
“Buvo naudinga sužinoti dėstytojo portfolio rengimo ir pritaikymo galimybes, mokytis ir tobulėti kartu su kolegomis, vieniems iš kitų“
„Mokymų medžiaga buvo pateikiama aiškiai, struktūruotai. Buvo labai naudinga reflektuoti savo patirtį bei tą refleksiją sieti su atsakymais į konkrečius dėstymo filosofijos klausimus. Manau, kad savarankiškai rengiant dėstytojo portfolio nebūčiau tiek įsigilinusi į kiekvieno klausimo atsakymo variantus <..> Buvo labai naudinga parengti savo dėstymo filosofijos juodraštį bei gauti atgalinį kolegų ryšį“
“Besimokydama susimąsčiau, kokia mano pačios mokymo filosofija, ko ja siekiu ir kaip tai, ką darau susiję su mano bendrais siekiais dėstymo atžvilgiu. Buvo vertinga pasižiūrėti, kaip tai daro kiti dėstytojai ir mokytis iš jų”.
Mokymų lektorė: VU Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto doc. dr. Inga Vinogradnaitė
Bendra mokymų trukmė: 32 val. (14 val. kontaktinio ir 18 val. savarankiško darbo)
❗ Mokymų detalesnę informaciją ir registraciją paskelbsime sausio mėn.
Mokymai „Dėstytojo – studento sąveika. Mokymosi motyvacija"
Ar esate susidūrę su situacijomis, kai studentai, sėdėdami paskaitoje, žiovauja, žvelgia į tolį stiklinėmis akimis ar yra pasiklydę telefono platybėse? Tokiais atvejais dėstytojams taip pat gali būti sudėtinga rasti motyvacijos dėstyti ir į užsiėmimus eiti žibančiomis akimis. Ar įmanoma kažką pakeisti? Kaip tapti ne tik žinių teikėju, bet ir įkvėpimo šaltiniu?
Kviečiame Jus prisijungti prie mokymų „Dėstytojo – studento sąveika. Mokymosi motyvacija", kurių metu aptarsite pagrindinius motyvavimo principus ir teorijas bei jų praktinį pritaikymą realiose mokymo(si) situacijose.
Šių mokymų metu aptarsite:
- Motyvacijos kliūtis ir kaip jas įveikti.
- Praktinius motyvacijos didinimo metodus.
- Kaip skatinti studentų (ir asmeninę) motyvaciją.
Šiuose mokymuose jau dalyvavusių dėstytojų atsiliepimai:
„Buvo naudinga sužinoti apie studentų motyvaciją, skirtingas teorijas, kurios paaiškina, kas gali motyvuoti studentus. Praktinės užduotys leido geriau įsisavinti žinias, labai naudinga buvo paklausyti kitų dėstytojų patirčių <...>“.
„ <...> Pasirodo, kad motyvacija - kaip studento taip ir dėstytojo bei sąveika tarp studentų ir dėstytojų yra sudėtingas ir būtinas mokymo aspektas, o studentų motyvacijos skatinimas reikalauja tam tikrų žinių. Iš mokymų sužinojau. kokie veiksniai turi įtakos motyvacijai, kokios yra motyvacijos kliūtys, kaip dėstytojai gali skatinti studentų įsitraukimą ir motyvaciją mokytis, kokius metodus būtų galima pritaikyti praktikoje“.
Mokymų lektorės: VU Medicinos fakulteto j. asist. dr. Indrė Trečiokienė ir Kauno fakulteto lekt. Lina Fedorčenkienė
Bendra mokymų trukmė: 16 val. (10 val. auditorinio ir 6 val. savarankiško darbo)
Kvietimas į mokymus „Dėstymas tarptautinėms studentų grupėms“
Šis modulis skirtas dėstytojams jau dirbantiems arba besirengiantiems dirbti su tarptautinėmis studentų grupėmis. Jo metu aptarsite, kaip integruoti studentų gebėjimų ir kultūrinę įvairovę, siekiant sukurti draugišką, įtraukią bei motyvuojančią mokymosi aplinką; mokysitės atsižvelgti į tarptautinių studentų grupių vertybes ir poreikius, identifikuoti daugiakultūrinėje mokymosi aplinkoje kylančius iššūkius bei rasti tinkamus jų sprendimus. Kurso metu taip pat išmoksite rengti ir/ar pritaikyti medžiagą daugiakultūrinei studentų auditorijai.
Mokymų lektorės: VU Ekonomikos ir verslo administravimo prof. dr. Gindrutė Kasnauskienė ir doc. dr. Rasa Paulienė
Bendra mokymų trukmė: 20 val. (14 val. kontaktinio ir 6 val. savarankiški darbo)
❗ Mokymų detalesnę informaciją ir registraciją paskelbsime kovo mėn.
Kvietimas į mokymus „Mokomosios medžiagos rengimas”
Šių mokymų tikslas – padėti dėstytojams apmąstyti savo naudojamą mokomąją medžiagą ir pabandyti ją patobulinti, geriau pritaikyti prie kurso mokymo tikslų, studentų poreikių ar išbandyti naujas jos formas. Kurso metu didesnis dėmesys bus skiriamas vaizdo įrašams ir garso medžiagai, tad į šiuos mokymus kviečiame tuos, kurie norėtų dažniau naudoti šio tipo medžiagą, bet iki šiol dar jaučiasi nedrąsiai.
Mokymuose aptarsite šias temas:
- Kas yra mokomoji medžiagą ir kaip ją pasirinkti?
- Kaip pristatyti ir organizuoti mokomąją medžiagą?
- Kaip parengti ir naudoti multimedijas (garso ir vaizdo medžiagą)?
- Kas nutinka su Jūsų medžiaga po jos sukūrimo? Atviras kodas.
Baigę mokymus, galėsite:
- Pritaikyti mokomąją medžiagą skirtingoms mokymosi aplinkoms (virtualios, mišrios, auditorijoje).
- Pasirinkti, pritaikyti ir organizuoti mokomąją medžiagą pagal kurso mokymosi tikslus.
- Pasirinkti, pritaikyti ir organizuoti mokomąją medžiagą pagal studentų technologines kompetencijas bei poreikius.
- Parengti patrauklią ir įtraukiančią mokomąją medžiagą nuotoliniam mokymuisi.
Mokymų lektorė: VU Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto asist. dr. Ieva Giedraitytė
Bendra mokymų trukmė: 20 val. (12 val. auditorinio ir 8 val. savarankiško darbo)
Mokymai „Studentų įsitraukimą skatinantis dėstymas ir įtraukiantys mokymo metodai“
Kviečiame dėstytojus į mokymo(si) kursus apie studentų įsitraukimą į ugdymo procesą ir aktyvų mokymąsi skatinančius metodus. Šių kursų metu atpažinsite ir įsivardinsite savo unikalų dėstymo stilių bei praplėsite turimą ugdymo metodų arsenalą išsibandydami naujus įrankius praktiškai, savo jau dėstomame kurse. Išmoksite kurti mokymuisi palankią aplinką, organizuoti studentų darbą grupėse, užduoti įtraukiančius klausimus paskaitų metu. Mokymo(si) kursai paremti aktyvaus dalyvavimo ir patirtinio mokymosi principais.
Mokymų lektorė: VU Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto lektorė Justina Garbauskaitė- Jakimovska
Mokymų trukmė ir datos: 32 val.