Naudojimasis informaciniais ištekliais pereinamuoju laikotarpiu
Nuo 2021 m. sausio 1 d. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje dirbantiesiems ir studijuojantiesiems keisis naudojimosi informacinėmis sistemomis tvarka. Pereinamasis laikotarpis darbui su įvairiomis sistemomis bus skirstomas etapais:
2021 m. sausio 1 d. – 2021 m. sausio 26 d. laikotarpis (2020–2021 studijų metų rudens semestro pabaiga)
Principai:
- Esama Šiaulių universiteto informacinių technologijų infrastruktūra lieka veikianti: naudotojų prieigos prie visų jau naudojamų sistemų išlaikomos.
- Studentams ir darbuotojams suteikiama prieiga prie Vilniaus universiteto informacinių sistemų, sukuriamos el. pašto dėžutės.
- 2020–2021 studijų metų rudens semestro studijų ir egzaminų sesijos veiklos vykdomos įprastai, naudojant turimas Šiaulių universiteto informacines sistemas.
- Nuo 2021 m. sausio 1 d. studentai prašymus gali (bet neprivalo) teikti Vilniaus universiteto studijų informacinėje sistemoje, o su studijų procesu susiję studentų įsakymai yra įvedami į Vilniaus universiteto studijų informacinę sistemą.
- Personalo ir darbo užmokesčio, finansų apskaita, dokumentų valdymas keičiasi: nuo 2021 m. sausio 1 d. pradedami vykdyti per Vilniaus universiteto informacines sistemas.
- Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos studentų įmokos ir išmokos (stipendijos) apskaitomos Vilniaus universiteto finansų valdymo sistemoje – VISMA.
Sistemos:
El. tapatybių valdymo informacinė sistema (IDM) – pilnai naudojama nuo 2021 m. sausio mėn. 1 d. Kiekvienas Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos darbuotojas ir studentas turės atlikti registracijos veiksmus, kad susikurtų asmeninį slaptažodį ir gautų unikalų el. tapatybės identifikatorių (7 skaitmenų kodas). Registracijai darbuotojai turi žinoti savo VU tabelinį Nr. (tipiškai nurodomas darbo sutartyje), o studentai Vilniaus universiteto studento pažymėjimo numeriu, kuris skirsis nuo turėto Šiaulių universitete (apie tai – papildomas informavimas el. paštu).
Šiaulių universitetas | Vilniaus universitetas |
---|---|
Akademinė informacinė sistema (AIS) – naudojama užbaigti 2020–2021 studijų metų rudens semestrą (žiemos sesiją) ir išduoti sausio mėn. studijas baigiantiems studentams priedėlius, studijų pažymėjimus ir akademines pažymas. | El. tapatybių valdymo informacinė sistema (IDM) – pilnai naudojama nuo 2021 m. sausio mėn. 1 d. Kiekvienas Vilniaus universityeto Šiaulių akademijos arbuotojas ir studentas turės atlikti registracijos veiksmus, kad susikurtų asmeninį slaptažodį ir gautų unikalų el. tapatybės identifikatorių (7 skaitmenų kodas). Registracijai darbuotojai turi žinoti savo VU tabelinį numerį (tipiškai nurodomas darbo sutartyje), o studentai – Vilniaus universiteto studento pažymėjimo numerį, kuris skirsis nuo turėto Šiaulių universitete (apie tai – papildomas informavimas el. paštu). |
Žiniaraščiai – sistema naudojama 2020–2021 studijų metų rudens semestro (žiemos sesijos) užbaigimui, dėstytojams – įverčių suvedimui, studentams – jų peržiūrai, tačiau studentų įmokos nepriimamos (t. y. finansų apskaita nevykdoma, pateikiama tik peržiūrai archyvinė informacija). | Studijų informacinė sistema (VUSIS) – vykdomi parengiamieji pavasario semestro darbai (priskiriami dėstytojai dalykams ir kt.). Studentai nuo 2021 m. sausio 1 d. gali (bet neprivalo) teikti el. prašymus naudodamiesi eStudentas moduliu. Nuo 2021 m. sausio 1 d. į sistemą įvedami su studijomis susiję įsakymai. |
Personalo ir darbo užmokesčio sistema – naudojama tik kaip archyvas (ataskaitų/pažymų už laikotarpius iki 2021 m. sausio 1 d. rengimui) | Tvarkaraščių publikavimo informacinė sistema (Tvarkaraščiai) (https://tvarkarasciai.vu.lt) – publikuojamas Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos pavasario semestro tvarkaraštis (greta visų kitų fakultetų tvarkaraščių). |
Finansų sistema – naudojama tik kaip archyvas (ataskaitų/pažymų už laikotarpius iki 2021 m. sausio 1 d. rengimui) |
„Microsoft Office 365“ paketas (studentų el. paštas, „Microsoft Teams“ ir kt.) – galima pradėti naudoti darbuotojams ir studentų prieiga ir studentams el. pašto dėžute. El. pašto dėžutė bus tuščia. Lygiagrečiai veiks @su.lt ir @stud.su.lt el. pašto adresų domenai. |
„Microsoft Office 365“ paketas (el. paštas, „Microsoft Teams“ ir kt.) – naudojama 2020–2021 studijų metų rudens semestro užbaigimui. Šių paslaugų veikimas bus išlaikomas iki 2021 m. birželio mėn., tačiau el. pašto srautai bus peradresuojami į naujai sukurtas Vilniaus universiteto el. pašto dėžutes nuo 2021 m. sausio mėn. pabaigos. | Darbuotojų paštas – galima pradėti naudoti . Pašto dėžutė bus tuščia. Lygiagrečiai veiks „senieji“ el. pašto adresai |
Virtuali mokymosi aplinka („Moodle“) – naudojama 2020–2021 studijų metų rudens semestro užbaigimui ir egzaminų sesijai. | Virtuali mokymosi aplinka („Moodle“) – 2021 m. sausio mėn. bus sukuriami visų Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos 2020–2021 studijų metų pavasario semestre suplanuotų dalykų kursai, suteikiamos prieigos pagal Vilniaus universiteto studijų informacinėje sistemoje esančią informaciją ir priskiriami studentai. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos dėstytojai gali jungtis peržiūrėti, ar jau yra sukurtas jų suplanuotas dėstyti pavasario semestre kursas (-ai) ir, jei reikalinga, persikelti pavasariui dėstomą medžiagą iš Šiaulių universiteto virtualios mokymo aplinkos. Kurso perkėlimui virtualioje mokymo aplinkoje pateiktos video instrukcijos. Jei reikalinga bet kokia pagalba / patarimas, reiktų rašyti el. p. , kreiptis telefonais: +370 5 236 6283, +370 5 219 3287, o dėstytojai galės jungtis į „Microsoft Teams“ e. mokymų pagalbos grupes. |
Dokumentų valdymas (DVS „Avilys“) – naudojama pilnai. | |
Žmogiškųjų išteklių valdymo informacinė sistema (ŽIVIS) – naudojama pilnai. | |
Projektų valdymo informacinė sistema (VUPVIS) – naudojama pilnai. | |
Finansų valdymo ir apskaitos sistema (VISMA) – instaliuojama programa dviems Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos specialistams / pagal teisių DVS „Avilys“ užsakymą suteikiama prieiga prie https://is.vu.lt Finansų valdymo dalies – naudojama pilnai. | |
Viešųjų pirkimų informacinė sistema (VIPIS) – naudojama pilnai. | |
Akademinis konsultavimas, IT pagalba, Gedimų/Avarijų incidentų sprendimas, Studentų karjeros paslaugos (JIRA) – naudojama greta įprastų priemonių. | |
Kitos informacinės sistemos: Bibliotekos, Mokymosi visą gyvenimą, Statybų paraiškos, Bendrabučiai, Meno kolektyvų ir kt. naudojamos susiderinus su atitinkamais veiklos padaliniais. |
2021 m. sausio 27 d. – 2021 m. vasario 3 d. laikotarpis (Žiemos atostogos)
Principai:
- Individualaus informacinio turinio apjungimas: Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos darbuotojų ir studentų pašto dėžučių turinio perkėlimas iš su.lt domeno į sa.vu.lt domeną;
- Rekomendacijos ir instrukcijos „Microsoft Office 365“ turinio („Microsoft Teams“, „Microsoft OneDrive“, „Microsoft Sharepoint“ aplinkų failai) savarankiškam perkėlimui iš su.lt domeno į sa.vu.lt domeną;
- Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos dėstytojų mokymo medžiagos, reikalingos pavasario semestrui, perkėlimo iš visų Šiaulių universitete naudotų virtualių mokymo aplinkų (25 „Moodle“ aplinkos) į Vilniaus universiteto virtualią mokymosi aplinką („Moodle“) koordinavimas.
- Automatinių nuorodų, kad el. laiškas, siųstas į @su.lt ar @stud.su.lt el. pašto domenus, pasiektų adresatą @sa.vu.lt ar @sa.stud.vu.lt domenais, sukūrimas.
Sistemos:
Šiaulių universitetas | Vilniaus universitetas |
---|---|
„Microsoft Office 365“ paketas (el. paštas, „Microsoft Teams“ ir kt.) – ruošiama išjungimui; galima naudotis, bet galimi sutrikimai. | „Microsoft Office 365“ paketas (studentų el. paštas, „Microsoft Teams“ ir kt.) – rekomenduojama naudoti; galimi sutrikimai dėl informacijos importavimo. |
Virtuali mokymo aplinka („Moodle“) – kiekvienas dėstytojas 2020–2021 studijų metų pavasariui reikalingą informaciją savarankiškai arba su el. mokymų koordinatorių pagalba išeksportuoja ir suimportuoja į Vilniaus universiteto virtualią mokymosi aplinką („Moodle“). Visa likusi medžiaga bus perkeliama pagal galimybes automatiškai į Vilniaus universiteto virtualios mokymosi aplinkos archyvą, iš kur pagal poreikį bus galima ją persikelti į kitų mokslo metų semestrus. | Darbuotojų paštas – rekomenduojama naudoti; galimi sutrikimai dėl informacijos importavimo. |
Virtuali mokymo aplinka („Moodle“) – 2021 m. sausio mėn. bus sukuriami visų Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos pavasario semestre suplanuotų dalykų kursai, suteikiamos prieigos pagal Vilniaus universiteto studijų informacinėje sistemoje esančią informaciją ir priskiriami studentai. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos dėstytojai turi patikrinti, ar jau yra sukurtas jų suplanuotas pavasario semestre dėstyti kursas (-ai) ir, jei reikalinga, persikelti dėstomą medžiagą iš Šiaulių universiteto virtualios mokymo aplinkos. Kurso perkėlimui virtualioje mokymo aplinkoje pateiktos video instrukcijos. Jei reikalinga bet kokia pagalba / patarimas, galima rašyti el. p. . Rengiamasi pavasario semestrui. |
2021 m. vasario 4 d. – 2021 m. birželio 30 d. laikotarpis (2020–2021 studijų metų pavasario semestro pabaiga)
Principai:
- Vilniaus universiteto Šiaulių universiteto darbuotojai ir studentai pilnai naudojasi Vilniaus universiteto informacinėmis sistemomis.
- Esama Šiaulių universiteto informacinių technologijų infrastruktūra pilnai pasiekiama archyvinių duomenų tikslais (pvz., peržiūrėti, patikrinti informaciją, rengti ataskaitas už 2020 m. ketvirtą ketvirtį, rengti pažymas už ankstesnį nei 2021 m. sausio 1 d. laikotarpį ir kt.).
Sistemos:
Šiaulių universitetas | Vilniaus universitetas |
---|---|
Akademinė informacinė sistema (AIS) – naudojama tik kaip archyvas (ataskaitų (pažymų) už laikotarpius iki 2021 m. sausio 1 d. rengimui). Ruošiama perkėlimui į Vilniaus universiteto informacinės sistemos archyvą. |
Dėstytojų pedagoginio krūvio apskaitos sistema („Krūviai“) – 2021–2022 studijų metų dėstytojų pedagoginiai krūviai pradedami planuoti Vilniaus universiteto sistemoje. |
Žiniaraščiai – sixtema naudojama tik kaip archyvas (ataskaitų (pažymų) už laikotarpius iki 2021 m. sausio 1 d. rengimui). Ruošiama perkėlimui į Vilniaus universiteto informacinės sistemos archyvą. |
El. tapatybių valdymo informacinė sistema (IDM) – pilnai naudojama. Kiekvienas darbuotojas ir studentas gali pasikeisti savo slaptažodį, užsisakyti papildomas paslaugas ir kt. |
Personalo ir darbo užmokesčio sistema – naudojama tik kaip archyvas (ataskaitų (pažymų) už laikotarpius iki 2021 m. sausio 1 d. rengimui). Ruošiama perkėlimui į Vilniaus universiteto informacinės sistemos archyvą. | Studijų informacinė sistema (VUSIS) – pilnai naudojama, skirstomos stipendijos 2020–2021 studijų metų pavasario semestrui, registruojami įsakymai, teikiami prašymai ir atliekamos visos kitos studijų administravimo veiklos. Studentai savo profilį mato prisijungę prie „eStudentas“ modulio. Dėstytojai savo profilio informaciją mato prisijungę prie „eDėstytojas“ modulio. |
Finansų sistema – naudojama tik kaip archyvas (ataskaitų (pažymų) už laikotarpius iki 2021 m. sausio 1 d. rengimui). Ruošiama perkėlimui į Vilniaus universiteto informacinės sistemos archyvą. | Tvarkaraščių publikavimo informacinė sistema („Tvarkaraščiai“) – publikuojamas Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos pavasario semestro tvarkaraštis, vėliau publikuojamas pavasario sesijos egzaminų tvarkaraštis. |
„Microsoft Office 365“ paketas (el. paštas, „Microsoft Teams“ ir kt.) – išjungiama. | „Microsoft Office 365“ paketas (studentų el. paštas, „Microsoft Teams“ ir kt.) – studentai naudoja tik Vilniaus universiteto suteiktą el. pašto dėžutę (dėžutė –.l), dėstytojai darbui su studentais naudoja tik Vilniaus universiteto suteiktas „Microsoft Teams“ paskyras. |
Virtualios mokymo aplinkos („Moodle“) – vykdomas informacijos perkėlimas į Vilniaus universiteto archyvinę virtualią mokymo aplinką. Padaroma rezervinė kopija. Išjungiama. | Darbuotojų paštas – darbuotojai naudoja tik VU paštą . |
Virtuali mokymo aplinka („Moodle“) – 2020–2021 studijų metų pavasario semestras vykdomas tik Vilniaus universiteto virtualioje mokymosi aplinkoje („Moodle“). | |
Dokumentų valdymas (DVS „Avilys“) – naudojama pilnai. | |
Žmogiškųjų išteklių valdymo informacinė sistema (ŽIVIS) – naudojama pilnai. | |
Projektų valdymo informacinė sistema (VUPVIS) – naudojama pilnai. | |
Finansų valdymo ir apskaitos sistema (VISMA) – instaliuota programa dviems Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos specialistams. Pagal teisių DVS „Avilys“ užsakymą suteikiama prieiga prie https://is.vu.lt Finansų valdymo dalies – naudojama pilnai. | |
Viešųjų pirkimų informacinė sistema (VIPIS) – naudojama pilnai. | |
Akademinis konsultavimas, IT pagalba, Gedimų/Avarijų incidentų sprendimas, Studentų karjeros paslaugos (JIRA) – naudojama greta įprastų priemonių. | |
Kitos informacinės sistemos: Bibliotekos, Mokymosi visą gyvenimą, Statybų paraiškos, Bendrabučiai, Meno kolektyvų ir kt. naudojamos susiderinus su veiklos padaliniais. |
Konsultacijos ir paaiškinimai pereinamuoju laikotarpių IT išteklių eksploatacijos klausimais:
- Informacinių sistemų eksploatacija, duomenų migravimas – dr. Asta Vaitkevičienė, IT paslaugų valdymo skyriaus vadovė, el. p.
- „Microsoft Teams“, Vilniaus universiteto virtuali mokymosi aplinka ir el. mokymai („Moodle“, kt.) – dr. Saulius Preidys, Elektroninių mokymų technologijų ekspertas, el. p. , tel. +370 5 236 6286
- El. paštas, kompiuterinis tinklas, duomenų centras – Ramūnas Tumas, Infrastruktūros skyriaus vadovas, el. p. , tel. +370 5 236 6204
- Kompiuterių, spausdintuvų aptarnavimas, programinės įrangos licencijos, telefonija, sutartys – Jeronimas Bačiulis, Informacinių technologijų pagalbos skyriaus vadovas, el. p. , tel. +370 5 236 6024
Pastaba: proceso eigoje kai kurios taisyklės gali kisti ar modifikuotis.