Kontaktinis „Twinning“, 2022, Granados universitetas
2022 m. gegužės 16–20 d. Granados universitete vyko kontaktinis tarptautinis universitetų dvišalės partnerystės („ARQUS Twinning“) seminaras „Antikos suvokimo problemos šiuolaikinėje Graikijos kultūroje“. Jame dalyvavo dėstytoja dr. Fatima Eloeva ir penki Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto studentai.
Dėstytoja pasidalijo „ARQUS Twinning“ mainų vizito įspūdžiais.
– Kokiose dvišalės partnerystės veiklose dalyvavote? Koks buvo pagrindinis tikslas?
– Pagrindinis mūsų vizito tikslas buvo užmegzti glaudesnį bendradarbiavimą tarp Granados universiteto Graikų instituto ir Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto. Projekte dalyvavę studentai turėjo patobulinti bendravimo šiuolaikine graikų, anglų ir ispanų kalbomis įgūdžius. Kita vertus, jie įgijo galimybę giliau suprasti hermeneutinio požiūrio į keletą svarbių graikų literatūros tekstų, kuriuos ispanų ir graikų kalbomis skaitė Fatima Eloeva (Vilniaus universitetas) ir Moxos Morfakides (Granados universitetas), ypatumus.
Be to, per savaitę, praleistą Granadoje, Vilniaus universiteto studentai galėjo dalyvauti Granados Šiuolaikinės graikų filologijos katedros dėstytojų vedamose šiuolaikinės graikų kalbos pamokose ir susipažinti su skirtingais kalbos mokymo metodais. Jie taip pat gavo išskirtinę progą dalyvauti Rodolfo Masliaso (Liuksemburgas), vadovaujančio Europos Parlamento Terminologijos koordinavimo skyriui, paskaitoje.
Svarbus vizito tikslas buvo ir baigiamieji pranešimai. Juos studentai parengė graikų ir ispanų kalbomis ir perskaitė per paskutinį susitikimą. Norėčiau pabrėžti, kad programoje dalyvauja nedidelis skaičius studentų ir dėstytojų, o tai bendravimo kokybei ir pobūdžiui suteikia itin svarbų asmeninio ryšio aspektą.
– Ko išmokote dalyvaudami dvišalės partnerystės veiklose?
– Dalyvavimas programoje stiprina mūsų pasitikėjimą akademinio pasaulio ir pasaulio apskritai atvirumu. Ši programa moko studentus ir dėstytojus, kuriems tenka mokyti ir bendrauti naujomis sąlygomis, geriau prisitaikyti, pajusti, kad mokymosi procesas yra nesibaigiantis ir kad per trumpą laiką (vieną savaitę) galima padaryti kokybinį šuolį.
– Kaip šias žinias panaudosite būsimose studijose ir toliau bendradarbiaudami su partneriais?
– Ketiname pakviesti savo partnerius iš Granados universiteto į Vilnių, kad galėtume tęsti bendradarbiavimą naujame kontekste, tačiau tokiu pačiu formatu. Taip pat norėtume surengti konferenciją (arba seminarą), kurioje dalyvautų ir kiti „Arqus“ nariai.
– Su kokiomis kliūtimis susidūrėte dalyvaudami dvišalės partnerystės veiklose? Kaip jas įveikėte?
Nei mano studentai, nei aš nesusidūrėme su jokiomis kliūtimis.
– Ar kitiems studentams ir dėstytojams rekomenduotumėte dalyvauti dvišalės partnerystės veiklose? Kodėl?
– Dėl visų jau išvardytų priežasčių, taip pat dėl to, kad dalyvavimas programoje leidžia įvaldyti ir tobulinti daugiakalbystės įgūdžius, mėgautis skirtinga kultūrine aplinka ir kontempliuoti meno šedevrus, užmegzti naujų ryšių su kolegomis, labai rekomenduoju dėstytojams ir studentams dalyvauti programoje.