Viešojo diskurso lingvistika: medijų retorika ir komunikacija
Padalinys Kauno fakultetas |
|
Krypčių grupė Humanitariniai mokslai |
|
Studijų kryptis (šaka) Lingvistika |
|
Kvalifikacinis laipsnis Humanitarinių mokslų magistras |
|
Trukmė 2 metai |
|
Studijų forma
Nuolatinės dieninės
|
|
Studijų programos kreditai
120
|
|
Metinė studijų kaina įstojus į valstybės nefinansuojamą vietą
4 384 EUR
|
Tarpdisciplininių studijų programa apima kalbotyros, medijų retorikos bei komunikacijos sritis. Programoje gilinamasi į teorinę ir praktinę kalbotyros problematiką, analizuojami kultūriniai ir komunikaciniai lietuvių kalbos aspektai nacionaliniame ir globaliame kontekste. XXI a. medijų retorikai tapus pagrindine retorikos sritimi, apimančia įvairius verbalinius (tekstus) ir vizualinius (reklamas, kiną, vaizduojamuosius menus) diskursus, programoje siekiama atskleisti medijų retorikos įtikinamąjį potencialą.
Kalbos funkcionavimas nagrinėjamas sociokultūriniame kontekste ir iš kultūros retorikos perspektyvos, vertinant skirtingų įtikinėjimo būdų – nuo garso ir vaizdo iki medijų technologijų – sąveiką ir simbiozę. Teorinis programos aspektas ugdo gebėjimus suprasti kalbos vaidmenį medijų retorikos ir komunikacijos kontekste, taikyti metodus viešajam diskursui analizuoti ir vertinti. Praktinis programos dėmuo siejamas su sakytinės ir rašytinės retorikos gebėjimais, taikomojo, kritinio rašymo ir redagavimo įgūdžiais.
Kodėl ši programa?
|
KarjeraProgramos absolventai gali dirbti:
|
Intensyvi skaitmeninių ir tinklinių komunikacijos technologijų skverbtis skatina iš naujo atsakyti į klausimus, kas yra tekstas? Ar tradicinė retorika gali efektyviai veikti skaitmeninėje terpėje? Kokie paveikiosios komunikacijos instrumentai kuria efektyvų ir efektingą dialogiškumą? Programoje Viešojo diskurso lingvistika: medijų retorika ir komunikacija aktualizuojama įtrauktis į naują medijų retorikos sritį, nagrinėjama skaitmeninių bei tinklinių technologijų ir paveikiosios retorikos praktikų sąveika, įsisąmoninamos naujos paveikiosios komunikacijos galimybės, kurias suteikia dabarties technologijos. Medijų retorikos tyrimui pasitelkiamos tiek tradicinės, tiek naujausios metodologinės prieigos, įgalinančios ne tik studijuoti medijų retorikos reiškinį, bet ir aktyvuojančios potencialą kurti ir transliuoti naujas komunikacijos formas, kurių turinio įtikinamoji galia remiasi skaitmenine retorika. Programoje Viešojo diskurso lingvistika: medijų retorika ir komunikacija nagrinėjamos paveikiosios komunikacijos praktikos skaitmeniniame amžiuje. Programa siūlo studentams analizuoti kalbinius, socialinius, kultūrinius, retorinius naujųjų medijų ir skaitmeninių tekstų aspektus bei įsitraukti į mokslinius skaitmeninių medijų komunikacijos tyrimus, kūrybines diskurso konstravimo praktikas. Studentai tirs sakytines, rašytines, vizualines, multimodalines komunikacijos ir retorikos formas, nagrinės tradicinės retorikos transformacijas skaitmeninių medijų ir komunikacijos tinklų kontekste, patirs teorinius ir praktinius inovatyvių, tarpdisciplininių tyrimų iššūkius. Doc. dr. Eglė Gabrėnaitė, studijų programos dėstytoja |
Medijos veikia ne tik išorinę laikyseną, bet ir mūsų vidines nuostatas, dialogą su savimi bei pasauliu. Medija, kaip informacijos perdavimo priemonė, dažnai trina ribą tarp to, kas tikra ir pramanyta, taip glumindama šiuolaikinį žmogų. Dėl šios priežasties itin svarbu perprasti medijų komunikacijos taisykles ir, užuot aklai joms paklusus, išnaudoti savo naudai – kuriant, analizuojant ir vertinant įvairaus pobūdžio tekstus. Manau, – tai įgūdžiai, kuriuos pagrįstai galima laikyti ateities įgūdžiais. Kuo anksčiau juos formuosime – tuo tvirčiau jausimės tiek profesiniame, tiek asmeniniame gyvenime. Džiugu tai, kad Universitetas žengia koja kojon su gyvenimo pokyčiais ir naujovėmis, tačiau neišsižada savo prigimties, esminio užmojo: į mokslo olimpą kopiantiesiems teikti žinias, skatinti saviešką, sudaryti galimybę keistis idėjomis. Viltė Nausėdaitė, studijų programos „Viešojo diskurso lingvistika“ studentė |
Šiuolaikinis žmogus kaip niekad anksčiau yra priklausomas nuo komunikacijos, jos efektyvumo. Prieš pora metų amerikiečių atlikti menininkų žinomumo tyrimai rodo, jog apie 95 % visų menininkų taip ir lieka nežinomi platesnei auditorijai. Ir jų žinomumas, deja, visiškai nepriklauso nuo turimo talento. Pasirodo, svarbiausia žinomumo sąlyga – gebėjimas efektyviai komunikuoti, įsilieti į įvairius informacinius burbulus. Doc. dr. Saulius Keturakis, studijų programos dėstytojas |