Taryba informuoja - 2016/10
Rugsėjo mėnesį posėdžiavusiai Vilniaus universiteto tarybai buvo pristatyta darbo užmokesčio ir darbo krūvio reformos, pilnų kaštų modelio įgyvendinimo eiga, vyko diskusijos dėl Universiteto biudžeto ateinantiems metams sudarymo principų. Tarybos nariai taip pat susipažino su Universiteto strategijos įgyvendinimo rodiklių ir Universiteto bendruomenės apklausų rezultatais, kurių pristatymas bendruomenei numatomas spalio–lapkričio mėnesiais. Taryba taip pat patvirtino Informacijos apie Vilniaus universiteto veiklą teikimo nuostatus bei Bendruosius Universiteto darbuotojų – ne akademinės bendruomenės narių – atrankos, priėmimo (adaptacijos) ir veiklos vertinimo principus.
Pastaruosius plačiau komentuoja bendruomenės reikalų prorektorė Birutė Švedaitė–Sakalauskė.
Šis VU tarybos patvirtintas dokumentas reiškia nemenką kultūrinį perversmą Universiteto personalo vadybos srityje, kuris tikrai džiugina. Juo mes pasakome, kad nuo šiol Universitete neakademinį personalą įdarbinsime viešai skelbdami informaciją apie laisvas darbo vietas ir vykdydami profesionalias atrankas, nes mūsų tikslas – Universitete dirbantys tinkamiausių gebėjimų žmonės. Be to, siekiame, kad mūsų neakademinis personalas turėtų galimybę vidinei karjerai Universitete. Antras svarbus dalykas, kurį nubrėžėme: skirsime specialų dėmesį naujų darbuotojų socializacijai. Norime, kad mūsų „naujokai“ gautų visą reikiamą informaciją ir palaikymą, kuris būtinas, pradedant dirbti naujoje vietoje. Be to, siekiame, kad prie gausios VU bendruomenės prisijungiantys darbuotojai jaustųsi čia ir savi, ir laukti. Ir trečias labai reikšmingas dalykas: mes įvedame darbuotojų veiklos vertinimą, t. y. metinius pokalbius tarp vadovo ir darbuotojo. Tuo siekiame, kad darbuotojų tobulėjimas ir jų kasdien atliekamas darbas būtų glaudžiai susietas su Universiteto strateginiais tikslais bei atitinkamo padalinio funkcijų įgyvendinimu.
„Kultūrinės revoliucijos“ neįvyksta akimoju, šioms personalo vadybos naujovėms, be abejo, prireiks laiko, kol jos taps mūsų organizacijos savastimi ir savaime suprantama praktika. Visgi pradžia jau yra – ne tik minėto dokumento priėmimas, bet ir strateginio veiklos plano projektai, specialiai skirti šioms personalo vadybinėms sritims. Trumpai galima paminėti, kad VU internetinėje svetainėje jau kuris laikas veikia karjeros skiltis, o VU Personalo direkcija per pastaruosius metus įgyvendino 58 viešai skelbtas darbuotojų atrankas. Šiomis personalistų teikiamomis paslaugomis sėkmingai naudojasi ne tik Centrinės administracijos padaliniai, bet ir fakultetai bei institutai. Taip pat nuo šio rugsėjo startavo naujų darbuotojų adaptacijos programa – joje dalyvauja 60 prie mūsų Universiteto šiemet prisijungusių naujų darbuotojų. Na, o metiniams pokalbiams įvesti reikės ne vienerių mokymų, tačiau turime kelis padalinius, kurie pasiryžę dar šiemet startuoti su metinių pokalbių praktikos įvedimu – tai yra Centrinė administracija, ESEC, JGMC ir TSPMI.