Informacinių komunikacinių technologijų panaudojimas matematikos pamokoje

Šių metų rugpjūčio 27 dieną į Lietuvos edukologijos universiteto Matematikos ir informatikos fakultetą susirinko žmonės, besidomintys švietimo naujovėmis, turintys pedagoginio ir metodinio darbo patirties – šalies matematikos mokytojai, aukštųjų mokyklų dėstytojai dalyvavo Informacinių komunikacinių technologijų panaudojimo matematikos pamokoje galimybių studijoje, kurią surengė Lietuvos matematikos mokytojų asociacija, siekdama paskatinti  Lietuvos matematikos mokytojus ieškoti efektyvių informacinių komunikacinių technologijų panaudojimo matematikos pamokoje būdų, kurti metodinę medžiagą  ir skleisti gerąją patirtį.

Nemažai Lietuvos matematikos mokytojų dėl vienų ar kitų priežasčių dar nedrąsiai taiko informacines komunikacines technologijas mokydami mokinius matematikos. Todėl Lietuvos matematikos mokytojų asociacija parengė projektą „Informacinių komunikacinių technologijų panaudojimo matematikos pamokoje galimybių studija“, kuriam vadovauja Vilniaus Simono Stanevičiaus vidurinės mokyklos matematikos mokytoja metodininkė O.Okolovič.

Studiją atidarė Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė M.Skakauskienė. Ji pasveikino susirinkusiuosius ir supažindino su 2012-2013 m. m. matematikos mokymo prioritetinėmis kryptimis, aptarė skirtingų Lietuvos regionų matematikos mokytojų darbo aktualijas.

Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos prezidentė, Vilniaus „Ryto“ vidurinės mokyklos matematikos mokytoja ekspertė R.Rudalevičienė pakvietė studijos dalyvius  ne tik susipažinti su rengiama elektronine vaizdine metodine medžiaga matematikos mokytojams,  bet ir  teikti siūlymus jai  tobulinti.

Studijoje dalyvaujanti leidyklos „Šviesa“ projektų vadovė J.Mikulevičiūtė pristatė leidyklos projektus, skatinančius mokytojus taikyti informacines komunikacines technologijas matematikos pamokose. Antakalnio vidurinės mokyklos matematikos mokytoja ekspertė R.Radavičienė pristatė aktyviąsias matematikos vadovėlio komplekto ,,Formulė” pamokas – galimybių raktą mokytojui ir mokiniui. Mokytoja dirba labai kūrybingai, integruoja matematikos dalyką su istorija, gamta, geografija ir kitais mokslais. Ji džiaugėsi, kad jos mokiniams matematika labai patinka. Tuo įsitikino ir studijos dalyviai, aktyviai įsitraukę į darbą — atsakinėdami į mokytojos užduotus klausimus, o už teisingą atsakymą gaudami prizus. Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui matematikos mokytoja metodininkė D.Kanclerienė supažindino su skaitmeninio mokymo turinio naudojimo ugdant vyresnių klasių mokinių bendrąsias kompetencijas matematikos pamokose galimybėmis.

Vilniaus Emilijos Pliaterytės progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui matematikos vyresnioji mokytoja L.Pismak supažindino su savo mokyklos ugdymo planu, kuriame numatytas matematikos ir informacinių  technologijų integravimas 8 klasėse, ir pristatė inovatyvią mokyklos patirtį įgyvendinant tą planą. Buvo pademonstruota filmuota medžiaga mokytojų mokymui integruoti matematikos ir informacinių technologijų pamokas. Studijos dalyviai pamatė integruotas informacinių technologijų mokytojos I.Jusevič ir matematikos mokytojų J.Kuklienės, J.Varanauskienės ir D.Mališauskienės pamokas.

Studijos dalyvius sudomino Kauno Tado Ivanausko vidurinės mokyklos matematikos mokytojos D.Eviltienės pranešimas ,,Taikomųjų programų panaudojimo matematikos pamokose pavyzdžiai“.

Vilniaus Mykolo Biržiškos gimnazijos matematikos mokytojas A.Apynis pristatė mokomąją medžiagą mokytojams „GeoGebra 4.0.“.

Vilniaus Šolom Aleichemo vidurinės mokyklos matematikos mokytojai A.Jegorova, T.Sezemanienė, I.Braver kartu su savo mokiniais paruošė filmuotą medžiagą, padedančią išmokti naudotis interaktyviąja lenta matematikos pamokose.

VGTU matematinio modeliavimo katedros docentas, fizinių mokslų daktaras J.Kirjackis pasidalijo savo patirtimi kompleksiškai naudojant grafinę planšetę ir informacines komunikacines technologijas. Mokslininkas juokavo, kad visada su savimi nešiojasi interaktyviąją lentą – grafinę planšetę, kurios galimybės labai panašios į interaktyvios lentos, tik matmenys žymiai skiriasi.

Džiugu, kad studijos dalyviai domėjosi ne tik sukurta metodine medžiaga, bet išreiškė norą mokytis kurti elektroninę vaizdinę medžiagą. Kai Vilniaus Emilijos Pliaterytės progimnazijos informacinių technologijų mokytojas M.Breiva pristatė vaizdo pamokas, studijos diskusijose gimė idėja surengti seminarą „Grafinės planšetės naudojimo pradžiamokslis“.

Visą dieną trukusį studijos darbą apibendrino Ugdymo plėtotės centro Ugdymo turinio skyriaus Gamtos, tiksliųjų mokslų ir technologijų poskyrio vedėja A.Vilimienė. Jos nuomone, buvo verta susirinkti į studiją, susipažinti su tuo, ką matematikos mokytojai supranta kaip naujoves, išsiaiškinti, kokias mokytojai mato galimybes taikyti IKT matematikos pamokose, ko reikia šiuolaikiniam matematikos mokytojui, ir tęsti jau pradėtą Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos veiklą organizuojant mokymus mokytojams.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *