Metodinės medžiagos „Matematikos probleminiai uždaviniai“ parengimas

Lietuvos matematikos mokytojų asociacija vykdo programą „Metodinės medžiagos „Matematikos probleminiai uždaviniai“ parengimas, vadovaujantis PISA tyrimų ataskaitų rekomendacijomis“. Programos tikslas − parengti metodinę medžiagą „Matematikos probleminiai uždaviniai“, kuri padės mokytojams tobulinti savo ir mokinių problemų sprendimo gebėjimus.

                      Ši programa padės šalies matematikos mokytojams susipažinti su tarptautinių tyrimų problemų sprendimo uždavinių ir jų sprendimo pavyzdžiais, išmokti sudaryti problemų sprendimo užduotį ir išaiškinti jo sprendimą mokiniui.

Įgyvendinant programą bus sudaryta matematikos mokytojų iš skirtingų Lietuvos regionų tikslinė grupė, kuriai bus organizuoti mokymai ir kūrybinės dirbtuvės.

                      Gegužės 30 d. pasibaigė atranka į programos tikslinę grupę. Į tikslinę grupę pateko 20 šalies mokytojų, kurie išanalizavo tarptautinių tyrimų PISA medžiagą ir, remiantis ja, pateikė kokybišką ir nestandartinį probleminio uždavinio su sprendimu pavyzdį. Atranką į tikslinę grupę vykdė programos įgyvendintojų sudaryta ekspertų grupė, kurią sudarė Vilniaus Universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto ir Lietuvos edukologijos universiteto Gamtos, matematikos ir technologijų fakulteto dėstytojai. Ekspertai pateikė kiekvienos užduoties vertinimą ir pasiūlymus dėl tikslinės grupės formavimo. Ypatingas dėmesys atrenkant mokytojus į tikslinę grupę buvo skiriamas jauniems matematikos mokytojams.

                      Patekusiems į tikslinę grupę birželio 7 d. bus organizuojamas pirmasis seminaras. Seminare, taikant aktyvaus mokymosi metodus, mokytojams bus susisteminta informacija apie PISA tyrimų užduotis ir rezultatus, tyrimo PISA 2015 tikslai. Mokytojai mokysis sudaryti užduotis, analogiškas pateikiamoms PISA tyrimuose. Seminare bendradarbiaus matematikos mokytojai, aukštųjų mokyklų dėstytojai, Nacionalinio egzaminų centro ir Švietimo ir mokslo ministerijos specialistai. Jiems padės ekspertų grupė, kuri moderuos ir koreguos tikslinės grupės narių darbą, vertins projekte sudarytus uždavinių rinkinius ir teiks siūlymus dėl jų tobulinimo.

                      Kitas programos renginys – kūrybinės dirbtuvės − numatomas rudenį. Laikas tarp renginių bus skirtas tikslinės grupės narių savarankiškam mokymuisi ir užduočių kūrimui. Tikimės, kad tikslinės grupės nariai įgytą patirtį, sukurtas užduotis naudos savo darbe ir skleis savo mokyklose, miestuose, rajonuose.